Drodzy Rodzice, na tej stronie zamieszczać będziemy zagadnie do realizacji dla naszych pociech w odstepach tygodniowych. Pozdrawiamy.
https://drive.google.com/open?id=1Tyba_jpAyzjH-b-AsMSQ0PNriIIOQjzSLhTB8gn0UUs
tydzień od 27.04 do 30.04.2020r.
https://drive.google.com/open?id=1vo3L46ofqcdFBLGQN9DCdqtCBOETq624https://drive.google.com/open?id=1vo3L46ofqcdFBLGQN9DCdqtCBOETq624
tydzień od 22.04 do 24.04.2020r
https://docs.google.com/document/d/1ijgPymiYaJk_jgZUdWUfaKFP0ZLZ-VeBRgs0B6tpzpY/edit?usp=sharing
tydzień od 14.04 do 21.04.2020r
https://drive.google.com/open?id=13Q1ut26Td-acq7CLkUKHeJ2rbQ4TwdwP
tydzień od 02.04 do 10.04.2020r
https://drive.google.com/open?id=1ZXVmh1EJRTdqCIy1fNGjyqcthG_pfqA4
tydzień od 19.03 do 25.03.2020r - pobierz
tydzień od 25.03 do 01.04.202r.
Dzień dobry,
przesyłamy kolejne zadania. Dzieci mają czas na wykonanie prac do 01.04.2020. Prosimy o przesyłanie informacji zwrotnej w postaci zdjęć i filmików do swoich wychowawców:
Pani Kasia – k.kuzma@sp84.edu.gdansk.pl
Pani Dorota – d.lubomska@sp84.edu.gdansk.pl
W tym tygodniu będziemy realizować tematy z cyklu „Na wiejskim podwórku”.
Zadania do wykonania:
- Dzieci oglądają film „Co słychać na wsi?”
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
Po obejrzeniu filmu pytamy dzieci:
- a) O nazwy zwierząt i członków ich rodzin:
klacz – koń – źrebię
owca – baran – jagnię
krowa – byk – cielę
maciora – knur – prosię
indyk – indyczka – indyczęta
kura – kogut – kurczak
kaczka – kaczor – kaczątko
gęś – gąsior – gąsiątko
Dzieci tworzą zdrobnienia do nazw zwierząt, np. kogut, kogucik, kogucisko
- b) Co nam dają zwierzęta?
Owca – mleko, wełna, mięso
kura – jajka, mięso
krowa – mleko (ser, śmietana, masło)
gęsi – pierze, mięso, jajka
kaczki – jajka, mięso
indyk – mięso, jajka
świnia – tłuszcz, mięso
- Dzielimy na sylaby, a potem na głoski (liczymy ich ilość w każdym wyrazie) nazwy zwierząt: kura, kogut, owca, gęś, indyk, koń.
Do trzech wybranych wyrazów niech dzieci ułożą modele głoskowe z kartoników z wycinanek (niebieski – spółgłoska, czerwony – samogłoska).
Potem zapraszamy do ćwiczeń i gry :)
https://quizlet.com/pl/498195792/z-ilu-glosek-sklada-sie-nazwa-zwierzecia-flash-cards/?x=1qqK
- Wykonujemy ćwiczenia w Części 3 Książki z działu „Na wiejskim podwórku” (str. 72-76) oraz str. 28 i 29 z Wycinanki (Układamy pary rymujących się nazw obrazków – naklejamy na kartkę).
Zachęcamy do samodzielnego założenia hodowli wybranej rośliny.
- Ćwiczenia czytania (załącznik) – wybieramy odpowiedni poziom w zależności od umiejętności czytania dziecka.
- Gimnastyka poranna – ćwiczenia w załączniku :)
- Zadanie do wykonania w ramach kontynuowania akcji „Piękna Nasza Polska Cała”.
„Moje miasto Gdańsk”
W ramach realizacji całorocznego projektu „Piękna Nasza Polska Cała” zachęcamy Was do wykonania w domu kolejnego zadania projektowego pt. „Moje miasto Gdańsk”.
Zadanie polega na stworzeniu rysunku albo makiety ulicy miasta/ zabytku/ ciekawego miejsca w Gdańsku.
Chcąc przypomnieć sobie, jakie piękne mamy zabytki w Gdańsku, możecie zajrzeć na stronę: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zabytki_Gda%C5%84ska
Wykonując zadanie korzystajcie z wszystkiego, co macie w domu: kartki, kartony, tektury, opakowania po jogurtach, plastikowe nakrętki, farby, kredki, pudełka, plastelina, mazaki….
Możecie tworzyć ulice, skrzyżowania, zabytki, krajobrazy nadmorskie, parki, budynki, kamieniczki, itp. Prace mogą być płaskie lub przestrzenne.
Nie spieszcie się, możecie swoje dzieło przygotowywać etapami, dobudowywać/ domalowywać elementy przez kilka dni. Możecie angażować w zadanie członków swojej rodziny.
Na koniec poproście rodzica o zrobienie zdjęcia i przesłanie go (e-mailem do wychowawcy:
- Kasia k.kuzma@sp84.edu.gdansk.pl i p. Dorota d.lubomska@sp84.edu.gdansk.pl do 30.03.2020r.
Zebrane prace zostaną umieszczone na stronie szkoły i stronie projektowej „Piękna Nasza Polska Cała” na FB. W ten sposób stworzymy wirtualną wystawę naszego pięknego miasta.
Powodzenia!!
WSZYSTKIE ZADANIA PROSZĘ SOBIE WG UZNANIA ROZŁOŻYĆ NA 5 DNI.
W SOBOTĘ I NIEDZIELĘ ODPOCZYWAMY!
- Zadania dla chętnych:
https://podrecznikarnia.pl/nauczyciel/edukacja-domowa.html
matzoo.pl
PROSIMY O WYSYŁANIE NAM MAILOWO ZDJĘĆ WYKONANYCH ZADAŃ. MOŻNA WYSYŁAĆ TAKŻE FILMIKI Z ANALIZY GŁOSKOWEJ I SYLABOWEJ WYRAZÓW ORAZ CZYTANIA. W ten sposób będziemy miały wgląd w postępy dzieci i będziemy mogły indywidualnie ukierunkować ich w dalszych ćwiczeniach i zdobywaniu nowych kompetencji.
Pozdrawiamy
Pani Kasia i Pani Dorota